zaterdag 30 oktober 2010

Kerntaak 2

1. Verzamelt, vervoert en bouwt apparatuur op en is hiervoor verantwoordelijk,
lost zo nodig storingen op of improviseert

Veel apparatuur heb ik niet nodig gehad, alleen mijn camera+statief en dat heb ik dus ook opgebouwd. In de studio heb ik natuurlijk ook nog licht opgebouwd(softbox etc)
Verder ben ik geen storingen tegengekomen, het is allemaal heel soepel verlopen dus ik heb niks hoeven op te lossen, gelukkig.

2. Bedient camera, fotografeert in RAW en maakt bewuste keuze voor cameratype
en lens, diafragma, ISO, sluitertijd en witbalans.

Ik fotografeer in RAW en heb gekozen om te schieten met mijn Canon 450D en op het allerlaatste heb ik nog een paar foto's gemaakt met Canon 5D.
Ik heb gekozen voor de lenzen 50mm 1.2 en 24mm 1.4

3.Bedient licht en maakt bewuste keuze voor sfeer gebruik makend van
diverse accessoires.

In de studio heb ik vaak softboxen gebruikt om de sfeer te bereiken die ik hebben wou.
Verder heb ik een enkele keer een reflectiescherm gebruikt om zo een gezicht beter uit te lichten.

4.Bewuste gebruik van vormgeving: beeld, kleur, compositie, kader, standpunt,
licht, beeldhoek, typografie, moment, scherptediepte, beweging, sfeer, styling
en onderwerp.

Over dit alles denkt elke fotograaf natuurlijk wel na.
Ik heb nagedacht over wat ik over wil brengen. Welke kleuren ik ga gebruiken, zwart-wit of kleur of allebei door elkaar in dezelfde serie?
Compositie, kader, standpunt etc zijn dingen waar je over na denkt maar ze gaan ook een beetje 'automatisch'. Voor mijn Locatie-foto's heb ik gewoon daglicht gebruikt dus daar kan je zelf weinig aan regelen maar ik heb natuurlijk wel een goed verlichte plaats opgezocht.
Scherptediepte heb ik geregeld door middel van het diafragma.

5. Voldoet aan de eisen en wensen van de opdrachtgever en de boodschap
komt over.
Ik hoop het. Ik heb meerdere malen met elke fotografie docent mijn werk besproken en laten zien.

6.Maakt technisch goede foto (Highkey, Lichtbron in beeld en Glas)
Zie foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten